מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות.

ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים ותברואה באזורים עירוניים וכפריים כאחד. הוא כרוך בתכנון, פיתוח, תפעול ותחזוקה של תשתיות הקשורות למים כגון סכרים, מאגרים, צינורות, מתקני טיהור ורשתות הפצה. ניהול תשתיות מים יעיל נועד להפוך את השימוש במשאבי המים לאפקטיבי, לשפר את הגישה למים נקיים, להפחית בזבוז מים ונזילות, ולמתן את ההשפעה של אסונות טבע כמו שיטפונות ובצורת. ניהול תשתיות מים כרוך גם ביישום טכנולוגיות כגון חיישנים ומערכות ניטור למעקב אחר איכות המים, הכמות והחלוקה, המאפשרים התערבויות וקבלת החלטות בזמן. בנוסף, ניהול תשתיות מים כולל אסטרטגיות לשימור מים, ניהול ביקושים וקידום מעורבות קהילתית וחינוך על שיטות שימוש במים. 

מערך רחב-היקף של תשתיות מים זקוק לניהול אפקטיבי על מנת להבטיח פעילות תקינה לאורך זמן, טיפול יעיל בתקלות שגרתיות וגם חריגות. ניטור ובקרה של מערכות מים מורכבים במיוחד ומציבים אתגר משמעותי לצוות הניהולי האנושי. הגורמים לכך הם המאפיינים הייחודיים להן: מדובר במערכות מסועפות המצויות בפריסה רחבה על פני קילומטרים מרובעים מרובים, הכוללות אלפי מטרים של צינורות הלוקים בבלאי טבעי שאיננו פוסק ומספר רב של חיבורים צולבים. אלו מערכות דינמיות שחלות בהן תנודות לרוב ונשענים עליהן המוני צרכנים ברמת תלות גבוהה בזמן שתקלות צצות לעתים קרובות.

תוכנת ניהול לתאגידי מים וביוב >

תוכנה לניהול תשתיות מים וביוב

שימוש בתוכנת מחשב מתאימה תעניק כלי רב-עוצמה בידי הצוות הניהולי. בכוחה של מערכת המחשוב להקל את מלאכתם של גופים שונים: רשויות מקומיות בטווח של סדרי גודל, החל ממועצה מקומית דרך מועצה אזורית ועד עירייה ותאגידי מים. התוכנה אוספת ומציגה באופן נגיש מידע הנוגע להיבטים שונים, כמו קריאות שעונים, פחת מים, גידול האוכלוסייה והפרשי לחצים, במסגרת של ממשק ידידותי ונוח. כך מתאפשר תהליך קבלת החלטות המבוסס על מידע העולה מהשטח וגם ההתנהלות מול קבלני ביצוע – הכוללת הקצאת משאבים, הקצאת ציוד ורכישת חומרי גלם – תהיה מדויקת יותר ותמנע בזבוז מיותר או חריגה ממסגרת התקציב.

התוכנה תייעל אף את השלב התכנוני. אחד האתגרים הכרוכים בתכנון קווי חלוקה ומערך צנרת נעוץ בכך שהתשתיות פרוסות על פני מבנים רבים ועוברות בתוך קירות ומתחת לאדמה, כך שקשה לגשת אליהן. נוספת לכך ההתפרסות במקביל של צינורות מי שתייה, מי שופכין, מי השקיה ומי קולחין. מידול מציאות רבודה לעבודה עם תשתיות תקל על טכנאים ועל גורמי הנהלה לאתר נקודות עניין ולקבל תמונה מרחבית נוחה על הסביבה התת-קרקעית, לפני שמתחילים בקידוחים אינטנסיביים וסגירת רחובות. כך יופחת הסיכון לביצוע טעויות תכנוניות.

ניהול חיבורים צולבים

מערכת מחשוב לטיפול בתקלות

תשתיות מים נדרשות לפעול ברציפות במשך שנים ומתרחש בהן בלאי בלתי נמנע שהקצב שלו עשוי להשתנות מסביבה לסביבה, כך תקלות צפויות להתרחש. לפעמים נובעות תקלות כתוצאה מעבודות בינוי וטעויות אנוש. המקצועיות של הגוף האחראי נמדדת באורכו של מחזור הטיפול באירוע. עם זיהוי התקלה, יש צורך בפתרון מהיר: ייתכן וצרכנים אינם מקבלים אספקת מי שתייה וישנו חסך בצורך קיומי. ייתכן וישנה תקלה בביוב ונוצרת פגיעה חריפה בהיגיינה לצד סיכון תברואתי. ייתכן ותשתיות ניקוז עולות על גדותיהן ועלולה להיגרר השבתת כבישים ואף ייצור סכנה לכלי רכב ולחיי אדם. פעמים רבות התקלות מלוות בבזבוז מים משמעותי ואף במפגעים סביבתיים או מבניים כתוצאה מדליפת מים.

עם קבלת הדיווח על התקלה, התוכנה תמפה את אזור ההתרחשות ותבצע תיעדוף של מקומות רגישים כדוגמת בתי חולים. אפשר להיעזר בה למטרות הפקת מפות אזוריות, הכוונת צוותים, סנכרון ותיאום בין גופים שונים וגם לשלוח מתוכה הודעות טקסט ישירות לקבוצות צרכנים רלוונטיות בנוגע לטיפול בבעיה.. התוכנה מאפשרת למידת והפקת לקחים מאחר והדברים מתועדים וניתן אף להפיק דוחות ישירות מתוכה.

גם באופן מניעתי, התוכנה מסייעת לזיהוי פוטנציאל נזק ובנטרול בעיות בטרם התרחשו. היא מנטרת את מערך הבדיקות בצורה מסודרת ושומרת על תיעוד. ביכולתה לשלוח התראות לגבי צורך מתעורר בתחזוקה מונעת. ניטור דיגיטלי שכזה מוזיל עלויות בהשוואה לבקרה ידנית אינטנסיבית ומסורבלת.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »
חישוב כמויות בטון
כתב כמויות לבניה

חישוב כמויות בטון

ביצוע חישובים של כמות הבטון הנדרשת נחוץ ליצירת כתב כמויות, לגיבוש תוכניות בנייה הנדרשות לבדיקת כדאיות הפרויקט, בכניסה למכרזים, לתפעול שוטף של התנהלות פרויקטים ולעמידה עקבית במסגרת התקציבית.

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.