מערכות BIM

מציאות רבודה לעבודה עם תשתיות

תהליכי תכנון וניהול תשתיות מצריכים שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים מודרניים, הן לחסכון בזמן, כסף וכוח אדם והן לשיפור הביצועים הטכניים והרווחיות העסקית. בימינו לשלל הכלים הדיגיטלים שמיועדים לביצוע פרויקטים בתחום הנדסת התשתיות, בניה וארכיטקטורה התווסף "שחקן" עוצמתי חדש – טכנולוגיית מציאות רבודה, ובאנגלית Augmented Reality (AR).

מהי מציאות רבודה?

אצל רבים מאיתנו המושג מציאות רבודה מעורר אסוציאציות הקשורות למשחקי מחשב, אולם בפועל מדובר ביישום טכנולוגי חדשני המשרת מגוון רחב של תחומים מקצועיים שמצריכים סימולציה וירטואלית תלת ממדית של פריטים הממוקמים במרחב. AR הינו שם גנרי למכלול תוכנות מחשב המבוססות על טכניקות ייחודיות אשר מייצרות מעין העתק של מציאות קיימת, בו משולבים פריטים ווירטואליים. במילים אחרות, באמצעות טכנולוגיית AR ניתן ליצור סביבה דיגיטאלית רב שכבתית, בה מתרחש מיזוג בין אלמנטים פיזיים הקיימים במציאות ובין אלמנטים גרפיים ווירטואליים כאשר התהליך מתקיים באופן אינטראקטיבי ובזמן אמת.

מציאות רבודה

ההבדל בין מציאות רבודה ובין מציאות מדומה

חשוב לציין כי למרות הדמיון הסמנטי שבין שני המושגים, מציאות רבודה אינה זהה למציאות מדומה וזאת מכיוון שמציאות מדומה אינה משלימה סביבה קיימת, אלא מחליפה אותה באופן מוחלט. על כך, השימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה נעשה בפרויקטים המצריכים יצירת סביבה וירטואלית לחלוטין והשיטות ליצירת מציאות רבודה מיושמות בפרויקטים בהם המציאות הפיזית נשמרת כפי שהיא כאשר בתוכה משולבים אלמנטים וירטואליים.

שימושים של טכנולוגיית מציאות רבודה

סוג סימולציה זה נפוץ בעבודות האמנות המודרנית וכמו כן בתחומי ארכיטקטורה ושחזור. כך למשל, באמצעות טכנולוגיית AR מייצרים היום סיורים וירטואליים בתוך אתרים ארכיאולוגים או היסטוריים. בעודם מסיירים בשטח, המבקרים צופים בתמונות וירטואליות המציגות אירועים היסטוריים שהתרחשו במקום.

הדוגמה הנפוצה לשימוש במציאות הרבודה בתחום הארכיטקטורה הינה יצירת הדמיה של בית מגורים אשר אמור להיבנות באזור מסוים. המתעניינים ברכישת הדירות בבניין העתידי יכולים לצפות בהדמיה הראליסטית של הבניין על רקע הנוף האמתי כאשר הם נמצאים בשטח. מעבר לצפייה במבנה עצמו, ניתן גם "לחדור" אל תוך החללים, כדי להתרשם מהחלוקה הפנימית ואפשרויות עיצוב הפנים. ואם כבר בעיצוב הפנים דיברנו, אז הנה עוד דוגמה ליישום מציאות רבודה בתעשיית הבינוי: בעודם מסיירים בבניין אמיתי, אך עדיין לא מרוהט, המבקרים צופים בהדמיה מלאה של כל פריטי הריהוט והאלמנטים הדקורטיביים, על מנת להתרשם מהתוצר העתידי הסופי.

העתיד של מציאות רבודה בזירה הארגונית והמקצועית

העתיד של עולם התעשייה ועולם ההנדסה בפרט תלויים במידה רבה בשימוש מתקדם בישומי  AR. כך למשל, באמצעות פיתוחים חדשניים בסביבת מציאות רבודה כבר היום ניתן לבצע השוואת איכות בין דגם וירטואלי למוצר פיזי הנמצא בתהליכי ייצור. בעתיד, השימוש בדגמים וירטואליים לצורך שיפור האיכות יהפוך לתהליך שגרתי בכל תעשייה העוסקת בפיתוח מוצר.

ואולם, מעבר ליישומים מקצועיים, שימוש במציאות רבודה עשוי לסייע לארגונים ליצור סביבת עבודה היברידית או וירטואלית, בה העובדים נפגשים באמצעות דמות וירטואלית – אווטאר או הולוגרמה.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.