מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות.

כל פרויקט בנייה סטנדרטי מאגד בתוכו מגוון של בעלי עניין מתחומים שונים: אנשי תכנון כמו אדריכלים ומהנדסים, גורמים מממנים כדוגמת משקיעים, יזמים, רוכשי דירות ושותפים עסקיים, אנשי ביצוע ובהם קבלנים, קבלני משנה וספקים וגם גורמים רגולטיביים כאחראי בטיחות ונציגי משרדים ממשלתיים רלוונטיים.

בפרויקט בודד מעורבים לא מעט אנשי ניהול ויישום שמעולם לא נפגשו קודם לכן, כאשר כל אחד מהם יושב במשרד, בתא שטח או במפעל אחר ונדרש לתפעל מספר פרויקטים במקביל – דבר המקשה על ההתמקדות בפרטי הביצוע של פרויקט ספציפי. כדי להקל על יכולת המעקב ועל השליטה בנעשה בפרויקט, ניתן להשתמש בתוכנה ממוחשבת מקצועית.

שיתוף קבצי תוכניות בניה בענן הנדסי >

מחשוב בענן

שיתוף תוכניות וקבצים בענן 

למעשה, התוכנה לשיתוף קבצים מבצעת דיגיטציה של התהליך הידני. היא מאפשרת לאדריכל, לקבלן, ליזם או לכל בעל עניין בפרויקט לשתף קבצים עם יתר המעורבים בנוחות מרבית ובלחיצת כפתור. התכנים המשותפים מרוכזים בפלטפורמה שיתופית אחת, המציגה את המידע במסגרת של ממשק אינטראקטיבי וידידותי למשתמש. אל הקבצים בענן ניתן לגשת ממקורות שונים וללא תלות במכשיר ספציפי. בעזרת המערכת המידע יהיה נגיש לכל אחד ויהיה ניתן להדפסה, להעתקה ועריכה מרחוק.

התועלת מהדיגיטציה ברורה. בעזרת שיתוף קבצים בזמן אמת והעלאת עדכונים שוטפים, כלל המידע הרלוונטי מוצע בפני מקבלי ההחלטות ומסייע להם לבצע מהלכים מבוססי ידע ונתונים מאומתים העולים מהשטח. מלאכת הניהול נעשית קלה יותר ויתאפשר מעקב נוח אחרי התקדמות הפרויקט והשינויים החלים בתוכניות. בדרך זו מזורזים תהליכים ומתקצרים שלבי ההמתנה עד שכל גורם יקבל את המידע באופן אישי, יעבור עליו, יעיר הערות ויעביר את חוות דעתו בחזרה לידי האחרים.

התוכנה מיעלת את שיתוף תכנים והקבצים. השימוש בה מפחית את העלות הכרוכה בשמירת קבצים על גבי מכשירים מרובים ובשכפול עותקים פיזיים ומבטלת את הסרבול בהעברתם הממשית לידי בעלי העניין בפרויקט. תוכנת המחשב חוסכת שעות של עבודה סיזיפית, המובילה באופן טבעי לטעויות אנוש ושגיאות חישוביות. היא מציעה דרך להשתלט בקלות יחסית על כמויות גדולות של מידע מסועף, בזמן שישנו קושי בהעברת קבצים בסדרי גודל כאלה באמצעות דואר אלקטרוני וערוצי תקשורת נפוצים אחרים.

שיתוף קבצים בענן

יתרונות של מערכת ממוחשבת

ענן דיגיטלי מגביר את השיתופיות בין הגורמים השונים בפרויקט ומקדם את מידת השקיפות של הנעשה באתר. בדרך זו מתאפשר סיעור מוחין נרחב יותר וגם איתור בעיות בשלב מוקדם יותר. השימוש בתוכנה מספק סנכרון בין העלאות הקבצים אצל כלל השותפים בפרויקט. במידת הצורך, יהיה ניתן לשתף את התכנים בקלות עם גורם חיצוני המצטרף למהלך העניינים בהתראה קצרה.

שיתוף הקבצים מתבצע באופן מאובטח להפחתת חשש לדליפת מידע. ממשק התוכנה מאפשר הגדרה מראש של הסמכויות עבור כל אחד מבעלי הגישה – מי יכול לראות כל דבר ולמי ניתנת יכולת עריכה. בדרך זו גדלה השליטה בנעשה ומתהדק ביטחון מידע, שעשוי להיות צורך חיוני ביותר במקרה של פרויקטים רגישים.

מעבר לכך, התוכנה מתממשקת עם מערכת BIM 360 (Building Information Modeling) – תוכנת הדמיה ממוחשבת תלת-מימדית – כך שהמידול המרחבי המוצג מקל על תפיסת התמונה התלת-מימדית של התוכניות ומציע למשקיעים, לרוכשי הדירות ולכל בעלי הגישה למידע תמונת מצב ממשית יותר על מראה הדברים.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »
חישוב כמויות בטון
כתב כמויות לבניה

חישוב כמויות בטון

ביצוע חישובים של כמות הבטון הנדרשת נחוץ ליצירת כתב כמויות, לגיבוש תוכניות בנייה הנדרשות לבדיקת כדאיות הפרויקט, בכניסה למכרזים, לתפעול שוטף של התנהלות פרויקטים ולעמידה עקבית במסגרת התקציבית.

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.