מערכות BIM

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך שמירה על השליטה, על הסדר והשקיפות.

פרויקט בנייה טומן בתוכו סיכונים, המוגדרים כמאורעות בלתי צפויים וסיבוכים שעלולים להתרחש בהסתברות משתנה. העוסקים בתחום נדרשים להיערך בהתאם ולפעול עם היד על הדופק כדי שהפרויקט יתנהל באופן חלק. זיהוי מוקדם של תקלות בהתהוותן יאפשר למזער נזקים ולהביא לנטרול מהיר של גורמי הסיכון. מאחר והסיכונים נעוצים בפרמטרים מרובים שקשה לעקוב אחריהם באופן ידני, תוכנת מחשב ייעודית עשויה להגביר במידה ניכרת את יעילות ההתמודדות עם גורמי סיכון. להלן מספר דוגמאות לגורמי סיכון נפוצים והאופן שבו השימוש בתוכנה לניהול פרויקטים הנדסיים מסייעת בניהולם, תוך זיהוי, הערכה ותיעדוף של סוגיות באופן שוטף במהלך הפרויקט.

סכנות בטיחותיות

הסיכון הגדול ביותר בעולם הבנייה הוא בעיות הבטיחות. מחירן של תאונות הוא היקר ביותר משום שהן עלולות לגבות חיי אדם, אלא שנוסף על כך יש להן השלכות קשות על תדמית החברה ועל פוטנציאל ההעסקה שלה. מפגעים בטיחותיים עלולים לייצר פגיעה כלכלית בדמות תשלומי פיצויים גבוהים, לחשוף את החברה לתביעות אזרחיות ואף פליליות ולגרור מחסור בכוח אדם שסופו חריגה משמעותית מלוח הזמנים. סכנות בטיחותיות יכולות לנבוע ממגוון גורמים, החל בציוד שהתבלה ובמיגון אישי לקוי, עבור בפיגומים רעועים ובבורות לא מגודרים וכלה בליקויים בבידוד החשמלי ובחוסר רציפות של מערכת ההארקה. תוכנה ייעודית תתרום לניטור מפגעים אלו ולהקמת מערך אסטרטגיות להפחתת סיכונים, העשוי לכלול עריכת בדיקות תקופתיות, הצבת שילוט מסודר, העברת הדרכות בטיחות לעובדים ושמירה על ניקיון וסדר בסביבת העבודה.

סיכונים תכנוניים ומנהלתיים

גורם סיכון נפוץ הוא התנגשויות בתכנון. שגיאות הנדסיות אלו עלולות לגרור תהליך תיקון יקר ומבזבז זמן ואף לפגוע באיכות הבנייה, כל זאת כאשר היה ניתן למנוע אותן בעזרת תוכנה לענף הבניה והתשתיות העוברת באופן אוטומטי על תוכניות הבנייה, מזהה חפיפות בעייתיות ומתריעה עליהן כדי שיהיה ניתן להגיש זאת לאדריכלים ולהביא לעדכון התוכניות בהקדם האפשרי. גם אי עמידה בלוחות הזמנים היא מפגע רב-משמעות, במיוחד כשמדובר בחוסרים שעלולים ליצור צוואר בקבוק המוביל לעיכוב הפרויקט כולו עד שיטופלו. סכנה זו מורגשת מאוד בפרויקטים שאפתניים התחומים בלוחות זמנים צפופים. יש להוסיף לכך את סכנת החריגה מהמסגרת התקציבית, תקלה שעשויה להתרחש כתוצאה של חוסר תשומת לב, עקב הערכת עלויות שגויה או בגלל תקלות בהכנת כתב הכמויות. התראה מוקדמת על בעיות אלו וטיפול מיידי בהן יהיו אפקטיביים ביותר באמצעות תוכנת מחשב מתאימה.

ניהול סיכונים שוטף

עיקרון מרכזי בתחום ניהול הסיכונים הוא היעדר היכולת להשקיע בכל רגע נתון את מלוא המאמצים במאבק אינטנסיבי בכל הסיכונים האפשריים – במיוחד לאור ההערכות המלמדות כי ישנם מעל מאה גורמי סיכון שונים בכל פרויקט – כך שהכרחי לבצע תיעדוף. עבודת תיעדוף מושכלת, המתבצעת בקלות בעזרת התוכנה הממוחשבת, לוקחת בחשבון גם את פוטנציאל הנזק וגם את הסבירות להתרחשותו ומעניקה ציון משוקלל לכל גורם סיכון, על מנת ליצור סולם סדרי עדיפויות. פעמים רבות, על ניהול הפרויקט ממונה יותר מאדם אחד, כך שקשה להשיג שליטה במכלול הסיכונים הרב-תחומי ללא מערך דיגיטלי. שימוש בתוכנה לניהול פרויקטים הנגישה לכל המעורבים ישמור על הסדר והתיאום בין הגורמים הניהוליים השונים.

מעבר לכך, יש צורך בהפקת דוחות ובתיעוד ממצאים בצורה מסודרת בכל הנוגע לסיכונים בפרויקט, כדי שיהיה ניתן להגיש אותם לכל הנוגעים בפרויקט מהנדסים, אדריכלים, קבלנים ולגופים רגולטוריים. חוסר סדר בהפקת הדוחות ובעבודת הרישום יגרור אובדן של מידע שיהיה קשה לאחזר מאוחר יותר. מעבר לתיעוד ממוחשב ייעל את המלאכה ויתרום לשמירה על השקיפות.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
חישוב כמויות בטון
כתב כמויות לבניה

חישוב כמויות בטון

ביצוע חישובים של כמות הבטון הנדרשת נחוץ ליצירת כתב כמויות, לגיבוש תוכניות בנייה הנדרשות לבדיקת כדאיות הפרויקט, בכניסה למכרזים, לתפעול שוטף של התנהלות פרויקטים ולעמידה עקבית במסגרת התקציבית.

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.