מערכות BIM

מערכות מחשוב ROG במגזין "הנדסת מים"

מערכות התפעול של ROG עבור תאגידי מים מאפשרות שליטה בנתונים, ביצוע משימות וניהול מידע. כתבה על שירותי פיתוח התוכנה שלנו במגזין "הנדסת מים".

חברת רזניק מערכות תשתית, פיתחה את מערכת ROGManage, מהמערכות המתקדמות בעולם. מדובר במערכת תפעולית הכוללת מודולים המותאמים לשוק ההנדסה האזרחית. רונן רזניק סמנכ״ל ‘רזניק מערכות תשתית׳: “החברה מבצעת התאמה אישית לכל לקוח, בהתאם לדרישותיו וצרכיו של הלקוח והרכב התאגיד, המפעל המועצה או העירייה".

מגזין הנדסת מים

חברת ‘רזניק מערכות תשתית (1995) בע״מ׳ עוסקת בהנדסת תשתיות רטובות – מים, ביוב וניקוז, ומספקת שירות מקיף החל מייעוץ בתחום לתאגידים ועיריות, דרך תכנון ומיפוי תשתיות תת קרקעיות, וכלה בבדיקת תוכניות סניטריות ותיאום תשתיות רטובות ויבשות. לחברה ניסיון רב שנים בפתרונות תוכנה בתחום ההנדסה ובתחום התשתיות התת קרקעיות בפרט, והיא עובדת בשיתוף פעולה עם החברות הגדולות והמובילות בתחום כבר מעל ל 35 שנה. החברה ביצעה את הפרויקטים הגדולים ביותר בארץ, בין השאר, מיפוי תשתיות בכל רחבי הארץ עבור חברת החשמל.

מערכת ROGManage

רונן, “שמחים להציג את מערכת ROGManage, שהינה מערכת תפעולית הכוללת מודולים המותאמים לשוק ההנדסה האזרחית ומשרתת את הלקוח הפרטי (כגון קבלנים או יזמים) כמו גם את השוק הציבורי (בין אם זה תאגידי מים, עיריות או מועצות מקומיות). המערכות אותן אנחנו מקימים מאפשרות ללקוח שליטה in house מוחלטת אבל פשוטה בדאטה, גם אם המידע, מבוזר בין מחלקות שונות. בעזרת המערכת שלנו ניתן לבצע משימות ולנהל בנפרד את המידע של כל מחלקה יחד עם ממשק דו כיווני בין כל המודולים.

רק לשם הדוגמא, נתייחס לאירוע חירום בתאגיד, בו התפוצץ קו מים, או חס וחלילה התגלה זיהום במערכת השתייה בעיר. אזי באירוע חירום מסוג זה, שהוא גם מורכב ורגיש, שכן הוא מהיר מחד אך גם משתתפות בו מחלקות רבות מאידך, כגון: הנדסה, הנהלה, צרכנות, חירום, לוגיסטיקה, תפעול ועוד. אזי המערכת של ROG יודעת לעטוף את האירוע ומאפשרת שליטה מושלמת ותקשורת קלה ומדויקת בזמן אמת בין כל הגורמים עד לסיומו המוצלח״. היא תעדכן את האירוע על גבי מפת ה-GIS, תשלח התרעות ב-WhatsApp ו-SMS, וכל זה מתבצע תחת אפליקציה ייעודית, לגורמים הבכירים בהתאם להגדרות שהלקוח מגדיר מראש. ROGManage תתאם בין כל אנשי השטח ובמקביל תיצור דשבורד אשר יאפשר למקבלי ההחלטות ניהול מושכל של האירוע, והכל נעשה באוטומציה מלאה. רונן רזניק מבקש לציין כי “יש לזכור שהמערכת הותאמה אישית לכל מחלקה בנפרד (צרכנות, מתקנים, תפעול ואחזקה, פרויקטים ועוד) ולאחר מכן עשינו התאמה כללית בין כל המחלקות. התמקדנו בממשק ידידותי מאוד ולכן המערכת מקלה מאוד על התנהלות הדרג הבכיר, מאחר והמערכת מדברת בשפה שלהם כשהם בוחנים אירוע במבט על אך גם מעוניינים בשליטה על כל המחלקות בתאגיד. המערכת מאפשרת ניהול גם בזמן משבר וגם ברמה היומית, השבועית והחודשית, כשהיא מספקת נתוני אמת בכל רגע נתון״.

בעצם מדובר במעין מוח על?

רונן רזניק “בהחלט, ניתן לתאר את המערכת, כמוח על, מרכזי, השולט בכל מערכות הגוף ומאפשר פעילות תקינה במשך כל השנה, הן בשעות חירום והן ביומיום. אנחנו ב-ROG בנינו מערכת המותאמת לצרכיו של
השוק הישראלי. למעשה, ההתמחות שלנו בתור חברת פיתוח תוכנה באה לידי ביטוי בכלים הבאים:

  • היכולת לפתח מערכת ניהול נתונים ייחודית וגמישה לכל לקוח באשר הוא;
  • אספקת שירותי ענן;
  • ממשקים – פיתחנו כבר מעל 1000 ממשקים למערכות שונות, מה שמאפשר ללקוח לעבוד דרך מערכת אחת;
  • אוטומציות – אין צורך בעדכון מידע ידני, אלא הדבר נעשה באופן אוטומטי;
  • הלקוח מקבל לוח מכוונים (דשבורד), העוזר לו בקבלת החלטות מהירות באמצעות מבט אחד מבוסס נתונים (החלפנו את דוחות האקסל בבינה עסקית BI);
  • אנו מייצרים ויזואליזציה של הנתונים באמצעות מפה ע״ג מערכת ממ״ג (GIS) וניתן להשתמש בה גם כממשק;
  • AI – אלגוריתמים היושבים על גבי המידע ומייצרים תובנות לעתיד ושאילתות בשפה טבעית״.

למי מיועדת המערכת?

“המערכת מיועדת לשמש כגשר שליטה לכל לקוח בתחום ההנדסה האזרחית, בין אם זה לקוח פרטי או ציבורי (תאגידי מים, רשויות ומועצות), ולרמות השונות בחברה, מהדרג הבכיר של ההנהלה, גם למחלקות ההנדסה, ועד למחלקות התפעול. הפעלת המערכת והממשקים פשוטה מאוד ואין כלל צורך בניסיון עבר. RogManage מביאה את ההנדסה הקלאסית לחזית הטכנולוגית ובאמצעות לימוד מהיר, מדויק וידידותי למשתמש.

החברה מתאימה את המערכת ללקוח?

רונן רזניק “בדיוק כך! אנחנו מבצעים התאמה אישית של מערכת הבסיס שלנו לתהליכי העבודה של כל חברה. התהליך מתבצע מול מנהלי, מהנדסי החברה ואנשי התפעול, ורק לאחר תיאום ציפיות בין כל הדרגים השונים הרלוונטיים ללקוח, רק אז אנחנו ממליצים על המודול/ים המתאימים ביותר עבור הלקוח כרגע כמו גם עבור דרישותיו לעתיד״. עד כה, המערכת הותקנה בהצלחה רבה בכמה תאגידי מים, עיריות, מפעלים ועוד. בין הלקוחות, ‘מיתב׳ תאגיד המים של פתח תקווה, ‘מי מודיעין׳, תאגיד המים של העיר מודיעין והסביבה, תאגידי המים של אשדוד רמת גן, גבעתיים ועוד.

לגיליון המלא במגזין "הנדסת מים" >

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.