מערכות BIM

מציאות רבודה באדריכלות

יישומי AR מציעים לאדריכלים יכולת ויזואליזציה משופרת המאפשרת להבין עד לפרטי הפרטים כיצד ייראה המבנה במציאות.

כניסתה לשוק של טכנולוגיית המציאות הרבודה (AR) גרמה לשינויים מהותיים בשלל תחומי התעשייה, והשפעתה ניכרת במיוחד בענפי האדריכלות, עיצוב הפנים והנדסת הבנייה. היישומים המתקדמים של מציאות רבודה מציעים ליזמים, אדריכלים, מעצבים ומשווקים כלי טכנולוגי רב עוצמה אשר לא רק שמסוגל להמחיש תכניות ארכיטקטוניות מורכבות בצורה ריאליסטית להפליא אלא גם מאפשר לבצע שינויים בתכניות אלה באופן דינאמי בכל השלבים של הפרויקט. טכנולוגיית מציאות רבודה פורצת הדרך ממזגת באופן אינטגרלי את העולמות הפיזים והדיגיטלים ומחוללת מהפכה בהתייחסות של אדריכלים לתהליכי תכנון, שיתוף פעולה ובנייה.      

היתרונות המרכזיים של יישומי מציאות רבודה על ביצוע פרויקטים אדריכליים

מציאות רבודה אינה רק משפרת את תהליכי העבודה הקיימים אלא יוצרת קונספטים, נקודות התייחסות ומערכים טכניים חדשים לחלוטין – בכל הנוגע ליצירת תכנית אדריכלית והגשתה לביצוע הנדסי. 

ויזואליזציה בתלת מימד כאמצעי להצגת התכנית ללקוחות קצה.

באופן מסורתי, אדריכלים הציגו את התכניות הארכיטקטוניות באמצעות שרטוטים דו מימדיים. אולם, תכניות אלה, מדויקות ככל שיהו, אינן מסוגלות להמחיש את המבנה, הן מזווית האסתטית והן מבחינת השתלבותו בסביבה, עבור לקוחות הקצה שאינם בקיעים ברזי האדריכלות. מציאות רבודה מספקת פתרון לאתגר זה על ידי מיזוג האלמנטים הארכיטקטוניים הדיגיטליים בתוך הסביבה הפיזית. הייצוג הדיגיטלי הרב מימדי  מאפשר לבעלי עניין להתרשם מהמבנה המתוכנן כאילו הוא כבר קיים במציאות. 

יישומי AR בטאבלטים וסמארטפונים מאפשרים לאדריכלים להציג את התכנית באמצעות הדמיות ריאליסטיות שמכילות מגוון רחב של אלמנטים דקורטיביים, כגון טקסטורות, תאורה וחומרי גלם. הלקוחות יכולים לעבור בין מבנים וירטואליים, לחקור אפשרויות עיצוב שונות ולספק משוב מידי. חווית עיצוב ייחודית זו עוזרת לאדריכלים לקבל החלטות מושכלות יותר וליצור מבנים שמספקים מענה טוב יותר לצרכים והרצונות של לקוחותיהם.

מציאות רבודה ליזמים

שיפור תהליכי שיתוף פעולה בין הגורמים המקצועיים שמעורבים בפרויקט

מעבר ליכולת משופרת להציג את התכניות בפני הלקוחות, יישומי מציאות רבודה מציעים לאדריכלים אמצעים אפקטיביים לשיפור אינטראקציה תקשורתית עם בעלי מקצוע המעורבים בפרויקט. 

בעבר, אדריכלים נאלצו להסתמך על שרטוטים סטטיים והסברים מילוליים כדי להעביר את כוונת התכנון שלהם לקבלנים, מהנדסים ובעלי עניין אחרים. אמצעים אלה אומנם סיפקו מענה טכני לצרכים מקצועיים אך לעיתים קרובות גרמו לאי הבנות בין בעלי המקצוע אשר הובילו לעיכובים, טעויות וצורך בתיקונים יקרים.

עם AR, אדריכלים יכולים להציג מודלים וירטואליים בתלת מימד באתרי בנייה פיזיים וכך לאפשר לכל הצדדים המעורבים בפרויקט להתייחס לשלל אספקטים של התכנית האדריכלית. שיתוף פעולה בזמן אמת, שבו מעצבים, מהנדסים וקבלנים יכולים לעבוד יחד, עשוי למנוע מראש טעויות קונספטואליות, טכניות ולוגיסטיות ולפתור שלל בעיות לפני תחילת הבנייה. כמו כן, יישומי AR רבים מסוגלים ליצור שיתופי פעולה מרחוק, כאשר המומחים שנמצאים במקומות שונים מצטרפים למפגש וירטואלי באתר הבנייה כדי להעביר ביקורת ולספק מידע. 

חיסכון בעלויות על ידי מניעת טעויות בשלב תכנון הפרויקט.

יישומי מציאות רבודה מאפשרים לאדריכלים לוודא כי התכנית שהם יצרו לא מכילה טעויות שעלולות לגרום לפגמים, לעיקובים בביצוע הבנייה או לתיקונים שמצריכים השקעה כספית נוספת, משאבי כוח אדם וכמובן חריגה מלוח הזמנים . באמצעות ההדמיה של תכנית ארכיטקטונית בשטח, אדריכלים יכולים לזהות טעויות מוקדם ככל הניתן ולבצע התאמות כדי למנוע צורך בשינויים של רגע אחרון במהלך הבנייה. בנוסף, יישומי AR מסייעים לאדריכלים ולמהנדסים לחשב שלל נתונים לוגיסטיים ואופרטיביים הנדרשים לרכישת חומרים, לגיוס כוח אדם וליצירת תקציב, לוח זמנים וכדומה, וכך לבצע אופטימיזציה של תכנון משאבים.

השימוש ביישומי מציאות רבודה תורם להתייעלות של כל תהליכי הבנייה. כך, באמצעות ריבוד מודלים דיגיטאליים בתוך חללים פיזיים, ניתן לא רק לעקוב אחר מפרטי התכנון, אלא גם להדריך ולהנחות צוותי בנייה הפועלים בשטח וכך לשפר את זרימת העבודה והפרודוקטיביות. 

שיפור היעילות האנרגטית.

בעידן של משבר האקלים ועלייה בצורך בהתייעלות אנרגטית, מציאות רבודה עשויה לתמוך במאמצי האדריכלים לתכנן מבנים ידידותיים לסביבה. כך למשל, יישומי AR יכולים לחשב את הצריכה האנרגטית של תפעול המבנה באמצעות ניתוח נתונים אמפיריים מסוגים שונים, ביניהם חשיפה לשמש, בידוד תרמי ואוורור. מידע זה מאפשר לאדריכלים לתכנן את המבנה באופן שינצל את התנאים הסביבתיים להפחתת עלויות חשמל או לשלב מערכות סולאריות בתכנון המבנה. יישומי AR עשויים לסייע לאדריכלים לזהות את הפוטנציאל הטמון במבנה לאינטגרציה עם מערכות אנרגיה אלטרנטיביות כבר בשלבי תכנון הפרויקט.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.