מערכות BIM

מערכת תיאום תשתיות עירוניות

התייעלות לוגיסטית למען שיפור איכות החיים של תושבי העיר

שגרת חיים סדירה של תושבים אורבניים תלויה במידה רבה בתפקוד תקין של תשתיות, שכוללת מגוון רחב של מתקנים החיוניים לתפקוד ורווחתה של כל עיר. תשתית עירונית כוללת מערכות שונות הקשורות זו לזו, כגון תחבורה, אנרגיה, מים, ניהול פסולת ורשתות תקשורת. המשימה המרכזית בניהול תשתיות היא לתאם ולסנכרן תפעול של מערכות אלה תוך יצירת תהליכים דינאמיים אינטראקטיביים מבוססי טכנולוגיה בין מחלקות וצוותים שונים במוסדות מוניציפליים וספקי שירות ממשלתיים ופרטיים. בפועל, מדובר באתגר מורכב משום שהצמיחה המהירה שמאפיינת זירות אורבניות גורמת למחסור במשאבים בשל הביקוש הגובר לשירותים. על כך, כדי לעמוד בקצב ההתפתחות של העיר, העיריות נדרשות להשקיע באופן מתמיד בתיקון, שדרוג והוספת תשתיות.

תאום תשתיות עירוניות

אתגרים מרכזיים בניהול תשתיות עירוניות

ניהול תשתיות ברמה מוניציפלית מצריך עיבוד כמויות עצומות של נתונים ממקורות שונים. כדי לקבל החלטות מונחות נתונים, על הצוותים להצליב מידע ממרכיבי תשתית שונים עם הקפדה על דיוק מירבי, תוך שמירה על פרטיות וציות לתקנות הרשויות.  

הצלבת המידע לצורך ניהול אינטגרטיבי של תשתיות נעשה היום בעזרת יישומים טכנולוגיים מתקדמים. אולם, שימוש בטכנולוגיות חדשות במערכות תשתית קיימות עלול להיות מאתגר בשל ההתיישנות של ממשקי התשתיות (שחלקם אנלוגיים) ובעיות תאימות בין מספר יישומים שאמורים לפעול יחד. 

בנוסף, ניהול תשתיות עירוניות כרוך בתיאום בין מספר בעלי עניין, לרבות רשויות מקומיות, סוכנויות ממשלתיות, שירותים, ספקי שירותים, גופים פרטיים ואזרחים. תיאום זה מותנה ביכולת של כל המעורבים לקבל החלטות מתוך רצון אמיתי וכנה בשיפור רווחת התושבים ולבסס שיתוף פעולה על תקשורת כנה ואינטרסים הדדיים.

התמודדות עם אתגרים אלו דורשת גישה מקיפה, הכוללת תכנון ארוך טווח, רפורמות במדיניות, מנגנוני מימון חדשניים והטמעה ושימוש במערכת חכמה לתיאום תשתיות עירוניות.

מאפיינים של מערכת תיאום התשתיות העירוניות

מערכת תיאום תשתיות עירוניות היא פלטפורמה מקיפה המחברת בין היבטים שונים של תשתית העיר, לרבות רשתות תחבורה, תקשורת ואנרגיה, מערכות ניהול מים, מתקני ניהול פסולת ושירותים ציבוריים. כדי לאפשר למשתמשים לקבל החלטות מתוך הצלבות נתונים ולמציאת פתרונות לבעיות מורכבות בזמן אמת, המערכת נעזרת במגוון טכנולוגיות מתקדמות כגון מידול תשתיות, בינה מלאכותית (AI), האינטרנט של הדברים (IoT), BIG DATA, מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) ועוד.

תשתיות עירוניות

תכונות ופונקציות עיקריות:

גישה מונעת נתונים מבוססת אינטגרציה: מערכת התיאום אוספת נתונים ממספר מקורות ומאפשרת למשתמשים להעריך את תפקודם של מרכיבי תשתית שונים. 

אבחון מצב התשתיות בזמן אמת: שימוש בחיישנים ומכשירי IoT מאפשר למערכת התיאום לעקוב באופן רציף אחר המצב והביצועים של רכיבי תשתית שונים. צפיה בזמן אמת בנתונים אלו מאפשרת למשתמשים לזהות חריגות ולטפל באופן יזום בליקויים תוך מניעת היווצרות תקלות משמעותיות.

תחזיות ותכנון עתידי: בעזרת אלגוריתמים של AI ולמידת מכונה, המערכת יכולה לחזות מגמות ואירועים קריטיים עתידיים ולמטב את הקצאת המשאבים כדי להתכונן לשינויים לפני שהם מתרחשים. גישה פרואקטיבית זו מאפשרת לרשויות לתכנן השקעות בתשתית באופן אסטרטגי ולהגיב מיידית לאתגרים שנצפו מראש.

יצירת ערוצי תקשורת בין גופים האחראים על התשתיות: מערכת התיאום יוצרת ערוצי תקשורת יעילים בין גופי תשתית שונים ובעלי עניין רלוונטיים. המידע שהוזן בזמן אמת מאפשר ביצוע יעיל של עבודות תחזוקה וטיפול מהיר במקרה של תקלה.

יישומים של מערכת תיאום תשתיות עירוניות

כאמור, מערכות תיאום תשתיות מרכזות היבטים שונים של תשתיות עירוניות, לרבות תחבורה, אנרגיה, מים, ניהול פסולת, שירותים ציבוריים ועוד. תפקידן  לאסוף ולנתח נתונים ממקורות שונים והן נתמכת על ידי מספר יישומים דיגיטליים, ביניהם מערכות חכמות לניהול תחבורה ציבורית, יישומים לניהול אנרגיה, ממשקים לניהול תשתיות מים וביוב, טיפול בפסולת ועוד. 

הנה מספר דוגמאות ליישומים דיגיטליים המסייעים בתיאום תשתיות עירוניות:

יישומים דיגיטליים לתכנון ועיצוב ערים תומכים בתיאום פיתוח תשתיות על ידי מתן תובנות מונעות נתונים. יישומים אלה משתמשים במערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) ובמודלים של סימולציה עירונית כדי לנתח מגמות אוכלוסייה, דפוסי שימוש בקרקע, צרכי תחבורה ושיקולים סביבתיים.

מערכות ניהול תעבורה חכמות מאפשרות מעקב אחר תחבורה ציבורית בזמן אמת באמצעות אפליקציות ניידות עוזרות בתיאום רשתות תחבורה עירוניות. הן מספקים מידע על זרימת תנועה, עומסים, לוחות זמנים של תחבורה ציבורית ונתיבים חלופיים.

יישומים דיגיטליים לניהול מים מאפשרים ניטור ותיאום של רשתות אספקת מים, מערכות ביוב וטיפול בהצפות, מציגים דפוסי שימוש במים ומסייעים באיתור דליפות, אבחון איכות מים וחיזוי שיטפונות.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.