מערכות BIM

מערכות BIM לתשתיות מים וביוב

בעידן המודרני, ענפי הבינוי והתשתיות שמתפתחים ומשתנים בקצב מסחרר, נמצאים באופן מתמיד בחיפוש אחר טכנולוגיות חדשניות אשר יאפשרו התייעלות של כל התהליכים הכרוכים בהקמה ובתחזוקה של מבנים – משלב האפיון והתכנון ועד לשלב הביצוע. לכן, מהרגע שנוצרה, הפכה טכנולוגיית BIM לכלי מבוקש לשיפור תכנון התשתיות ואיכות הבנייה תוך צמצום לוחות הזמנים והמשאבים הדרושים.

מהי טכנולוגיית BIM?

BIM הן ראשי התיבות של Building Information Modeling, או בעברית – מידול המידע של המבנה. BIM מבוסס על מכלול שיטות טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לארגן נתונים הנדסיים על פי סוג התצוגה הנדרשת בהתאמה אישית (טבלאות, רשימות, דגמים גרפיים וכו'), וליצור באמצעותם דגם תלת ממדי של המבנה המתוכנן. המידול על פי מתודולוגיית BIM נחשב לכלי עזר אפקטיבי ורב תכליתי המיועד לתכנון, הקמה וביצוע פרויקטים בתחום בינוי ותשתיות. כיום, BIM משמש בעלי מקצוע שונים: ארכיטקטים ומעצבי פנים, יזמים, מהנדסים, קבלנים ומנהלי פרויקטים בענף ההנדסה העירונית.

באמצעות BIM, ניתן ליצור דגם גרפי תלת ממדי של המבנה המתוכנן על פי שלל פרמטרים – כל הנתונים הפיזיים של הבניין ומערכות התשתיות, אפיונים גיאוגרפיים וגיאולוגיים של סביבת הבנייה, עלויות של חומרי הגלם, טווחי זמנים לביצוע העבודות וכדומה – השמורים בתוך בסיסי הנתונים. דגם BIM מספק המחשה דיגיטאלית שלמה, מדויקת ורב שכבתית של המבנה העתידי, הן מבחינה ויזואלית והן בזוויות ההנדסית, הקונסטרוקטיבית והמערכתית. טכנולוגית BIM מבטלת את הצורך בחלק מהשרטוטים המסורתיים, אשר שימשו את האדריכלים והמהנדסים בעבר בתהליכי התכנון.

טכנולוגיית BIM לתשתיות מים וביוב

היתרונות של סביבת BIM אינם מוגבלים רק למתן פתרון חלופי וטוב יותר ליצירת ההדמיה של המבנה לפי התכנון. בשל היכולת להשתמש במגוון עצום של דאטה תוך כדי אוטומטיזציה של תהליכים, טכנולוגיית BIM מסוגלת לנתח את הנתונים בשלבים הראשונים של התכנון ולנבא את המכשולים הפוטנציאליים שעלולים להופיע בשלבי העבודה השונים, לזהות ליקויים, ואף להציע דרכים לצמצום העלויות ושיפור ההתייעלות האנרגטית והסביבתית.

השימוש במידול BIM בענף ההנדסה העירונית מאפשר לתכנן סביבת מגורים חכמה ונוחה יותר, וזאת באמצעות יצירת מודלים של תשתיות ראשיות, כבישים וטופוגרפיה, וקשירה של כל אלה יחד בתוך דגם אחד שלם, הכולל בתוכו את כל האלמנטים לרבות תשתיות מים, חשמל, ביוב ועוד.

באמצעות הגישה הפתוחה, הנוחה והמהירה לנתונים השמורים במאגרי המידע של BIM והאפשרות ליצור ולצפות במודלים תלת ממדיים, ניתן לתכנן מבנים איכותיים וסביבתיים יותר, המבוססים על רעיונות יצירתיים וחדשניים, על מנת להתאים את הבנייה לצרכי המציאות המורכבת בה אנו חיים.

שיפור האיכות, הרווחיות ומהירות הבנייה, התייעלות של כל שלבי התכנון והביצוע תוך כדי יצירת חסכון כלכלי  ושימוש בכוח אדם מצומצם הופכים את טכנולוגיית BIM ללא פחות ממהפכנית. על כך, צפוי כי בעתיד הקרוב, היא תהפוך לבסיס טכנולוגי עבור כל פרויקט בניה והקמה, ניהול ותחזוקת התשתיות.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.