מערכות BIM

מה זה BIM?

מערכת BIM (מידול מידע מבני) הינה פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת אשר מסייעת למהנדסים, ארכיטקטים ובעלי מקצוע נוספים בתחום הבנייה וניהול התשתיות לשפר את היעילות ואיכות העבודה באמצעות איסוף והצגת המידע באופן ויזואלי ונגיש לרבות מודלים תלת ממדיים ויצירת ערוצי תקשורת יעילים בין שלל המעורבים בפרויקט.

השימוש בממשק BIM מבוסס על תהליך אינטגרלי של שיתוף והצגת המידע אשר מיועד לכל הצוותים שעוסקים בפיתוח הפרויקט – מאדריכלים, מהנדסים וקבלני בנייה ועד ליזמי הנדל"ן ואנשי השיווק. ממשק BIM מלווה את הפרויקט בכל שלבי הפיתוח והיישום, מתכנון ועיצוב התכנית ועד ליצירת המבנה המתוכנן בתלת מימד, על פי הנתונים והחישובים שהוזנו בתוכנה.

המערכת מבוססת על טכנולוגיות BI (בינה עסקית) אשר מסיעות לבעלי המקצוע ומנהלי הפרויקט לקבל החלטות על בסיס כתבי הכמויות, חישובי העלויות והערכות לוחות הזמנים המתעדכנים באופן אוטומטי בהתאם לביצוע השינויים בפרויקט. כמוכן, מערכות BIM מציפות סוגיות של התנגשויות ואי עמידה בתקנים ובכך מיעלות את תהליך התכנון.

בנוסף, BIM יכול לסייע בפרויקטים של ניהול ותחזוקת תשתיות ומבנים קיימים, תוך שימוש בנתונים המוזרמים מבסיסי נתונים של בעלי המבנים. נתונים אלה מאפשרים לרשויות ומנהלי הנכסים לקבל החלטות מושכלות, המבוססות על המידע שחושב באמצעות המידול, בנוגע לתחזוקה וטיפול במבנים הקיימים.

היתרונות של BIM על שרטוטים מסורתיים

בעבר, תכניות בנייה נעשו באמצעות שרטוטים הן על הנייר והן באמצעות תוכנת CAD. שרטוטים אלה הוצגו מידע באופן וויזואלי בדו-מימד. אולם, אופן הצגה דו ממדי אינו מאפשר הבנת התכנית בצורה מלאה ומוחשית, ואינו מסוגל להצביע על שלל הדרישות והתנאים שהכרחיים לביצוע הפרויקט. גם כאשר השרטוט נעשה בתכנית CAD, אשר משפרת את האיכות של הצגת התכנית באמצעות שלל האופציות של הסביבה הדיגיטאלית, תצוגתו עדיין דו ממדית, עם כל ההשלכות של זה. בממשק BIM קיימות כל אותן אפשרויות כמו בתכנות CAD אך בנוסף לכך הוא מציע שלל אופציות נוספות, כאשר אחת מהחשובות שביניהן היא התצוגה המרחבית ואפשרויות המשלבות אפליקציות של מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR).

מה זה BIM

תרומתו של ממשק BIM בשיפור איכות הפרויקט

כאמור, BIM משפר את כל תהליכי הבנייה וניהול הנכסים הבנויים, תוך יצירת שיתופיות בין שלל המחלקות המעורבות בפרויקט. מעבר לתועלת שמציע BIM למהנדסים וארכיטקטים, אפשרויות הממשק מיועדות גם לאנשי הצוות במחלקות התקציבים, השיווק, הלוגיסטיקה ועוד. הפוטנציאל רב העוצמה של תוכנת BIM טמון בבסיס הנתונים המקיף, המגוון והנוח לשימוש שלו, אשר מהרגע שנוצר מאפשר גמישות אופטימאלית הן באופן התצוגה והן בדרכי השיתוף.

מודל BIM מורכב משלל אובייקטים בעלי ערכים אמפיריים וגיאומטריים המאפשרים חישובים ומניפולציות וניתנים לשמירה ושיתוף בענן. כאשר ערך כלשהו משתנה, BIM מעדכן את כל המודל תוך חישוב הנתונים מחדש. הדינאמיות החישובית של הממשק מאפשר לשמור על עקביות תכנותית בהתאם למידע החדש שמתעדכן לאורך כל הפרויקט. בזכות תכונה זאת כל בעלי המקצוע שמעורבים בפרויקט – אדריכלים, מהנדסי בנייה ותשתיות, מעצבים, קבלנים ומנהלי פרויקטים וכדומה – יכולים לעבוד בסביבה איכותית המאפשרת שיתוף פעולה מלא.

מעבר ליצירת שיתוף פעולה אפקטיבי בין המעורבים בפרויקט BIM, מאפשר ליצור תוכניות בניה מיטביות, ברמת דיוק גבוהה במיוחד. באמצעות שימוש בנתוני BIM, החזון שטמון בתוכניות בניה מתורגם לתוצר בשטח מהר יותר וללא צורך בשינויים דרמטיים בשלבי הביצוע. בשל בסיסי הנתונים העשירים האלה ממשקי BIM עשויים למנוע מראש את אותן בעיות טיפוסיות שמאפיינות כמעט כל פרויקט שנכנס לשלבי הביצוע בשטח. הנתונים הנאספים לאורך כל שלבי הפרויקט יתמכו בחיים העתידיים של מבנה, בשלבי התחזוקה, השיפוצים וההרחבות.

כל נתוני ה–BIM נשמרים בסביבת אונליין שיתופים הקרויה CDE, בעלת גישה לכל המעורבים בפרויקט. באמצעות הכניסה לCDE כל בעלי המקצוע העוסקים בפרויקט יכולים להזין נתונים או להשתמש בנתונים הקיימים לצרכים הספציפיים.

ממשק BIM מורכב משלבים שונים (בדרך כלל מ-0 ועד 6), כאשר כל שלב מתאפיין בסט קריטריונים המייצגים את רמת הבשלות של הפרויקט. המטרה של כל שלב הינה אבחון ומדידת הנתונים בהתאם ליעילות, סוג וכמות המידע המשותף ששמור בבסיס הנתונים.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

מעקב סטטוס התרי בניה
מערכות BIM

מעקב סטטוס היתרי בנייה

ניהול ידני של תהליכי קבלת היתרי בנייה מהווה משימה מאתגרת ומותיר מקום לשגיאות ולחריגה ממסגרות זמנים. תוכנות ממוחשבות המיועדות לכך יפשטו את ההתמודדות עם הגופים הרגולטוריים ויקלו על מלאכת התיעוד

קרא עוד »
שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.