פתרונות תוכנה ROG

חישוב כמויות בטון

חישוב כמות הבטון הדרושה לפרויקט קובע את נפח הבטון הנדרש. נפח הבטון נמדד בדרך כלל במטר מעוקב. להלן מדריך קצר לחישוב כמויות בטון.

כתב כמויות אוטומטי>

קביעת מימדי היציקה

יציקה מרובעת: הגדירו אורך, רוחב ועומק (או עובי) של היציקה

יציקה של גליל (למשל, עמוד או צינור): הגדירו את הקוטר והגובה של האלמנט

ודא שכל המידות הן באותן יחידות מדידה.

חישוב נפח הבטון

יציקה מרובעת: נפח = אורך × רוחב × עומק

יציקה של גליל: נפח = π × (רדיוס²) × גובה
*הערה: קוטר/2 = רדיוס

לצורך החישובים תצטרכו לחלק את כל היציקות הדרושות בפרויקט לאלמנטים של גופים גיאומטריים שאת הנפח שלהם ניתן לחשב בקלות. לאחר מכן צריך לחבר את כל התוצאות לקבלת נפח הבטון הכולל.

תוספת נפח

חישובי כמויות בטון לעתים קרובות לוקח בחשבון נפח נוסף כדי לכסות בזבוז, נזילות, חפירת יתר או שינויים בלתי צפויים בהיקף הפרויקט. נהוג להוסיף 5% עד 20% לנפח המחושב. מומלץ להזמין מעט יותר בטון ממה שחושב כדי לקחת בחשבון טעויות או מצבים בלתי צפויים.

חישובים אלה מספקים אומדן. מומלץ להתייעץ עם ספק הבטון ועם הקונסטרוקטור כדי להבטיח דיוק בחישוב ולקחת בחשבון תנאי הפרויקט הספציפיים.

כתב כמויות בטון

דיוק חישובי כמויות הבטון

ביצוע חישובים של כמות הבטון הנדרשת נחוץ ליצירת כתב כמויות, לגיבוש תוכניות בנייה הנדרשות לבדיקת כדאיות הפרויקט, בכניסה למכרזים, לתפעול שוטף של התנהלות פרויקטים ולעמידה עקבית במסגרת התקציבית. חישוב מדויק יתרום להקפדה על בטיחותה ואיכותה של הבנייה ולעמידה בתקן הממשלתי הרשמי או המחייב ובתקן הוולונטרי שקבע היצרן או הקבלן כדי לייצר מוניטין ולמתג את איכות העבודה בשוק הבנייה התחרותי.

מעבר לכך, דייקנות בתחשיב היא אינטרס כלכלי מובהק של העוסקים בענף. הזמנה מיוחדת של מערבל בטון ומפעיל המובילים חומרי גלם מהמפעל לאתר הבנייה מגיעה לעלות של אלפי שקלים בכל יום, בעוד השכרה של מכלית שכבר נמצאת באתר מסתכמת במאות שקלים בודדות לכל יום עבודה. זה חשוב במיוחד כשלוקחים בחשבון את התנודות במחירי הבטון ואת מגבלות הרגולציה על כמות הבטון המרבית בכל מכלית. כאשר מדובר בבטון הכולל תוספות של כימיקלים שמקנים לו תכונות ייחודיות, עלותה של טעות חישובית תהיה גבוהה ביותר. נוספת לכך העובדה שסילוקם של עודפי בטון מחייבת הובלה לאתרי פסולת ייעודיים שהשימוש בהם עולה מאות שקלים לכל טון של פסולת.

מנגד, הזמנה של כמות בטון שאינה עומדת בצרכי הבנייה תביא לעצירת תהליכי בנייה ועשויה לגרום לאי עמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט ואף לבזבוז ימי עבודה שמשלמים בהם משכורות מבלי שמתבצעת התקדמות ממשית.

חישוב כמויות בטון לבניה

דיגיטציה של חישוב כמות הבטון

שימוש במערכת BIM ייעודית תשפר את רמת הדיוק בביצוע חישובי הכמויות. החישובים ההנדסיים לוקחים בחשבון את מידות האורך, הרוחב והגובה או העומק של התבנית לתוכה יוצקים את הבטון, לצד מידת העובי הנדרשת עבור מבנים מסוגים שונים. יש לציין כי מקובל לתכנן מראש עודפי בטון של חמישה עד עשרה אחוזים כדי לתת מענה למקרים של פספוסים ונזילות ולמקרים של משטחים לא ישרים. המערכת שומרת על שימוש עקבי באותן יחידות מידה לאורך התהליך וכך מונעת טעויות אנוש יקרות. היא מסייעת בחישוב צורות גיאומטריות תלת-מימדיות מורכבות יותר ממרובעים פשוטים, כמו גלילים, חרוטים ומנסרות.

מערכת ממוחשבת מאפשרת מעקב אחרי זמינות משאבים, הקצאה של חומרי גלם לצרכים ספציפיים וניטור של ניצול המשאבים במהלך העבודות. היא מפשטת את הניהול של כמויות חומרי גלם גדולות בין תאי שטח שונים ומפחיתה את הצטברות של סטיות מספריות. לבסוף, היא מקלה על הנגשת המידע באופן שוטף לצוותים שפועלים במקביל ולגופים שונים שיש להם יד ורגל בפרויקט.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

ניהול רישוי לתאגידי מים
מערכות GIS

ניהול רישוי תאגידים

בשורה לתאגידי המים – תוכנה שעושה סדר בעבודה, מקצרת תהליכים ביורוקרטיים וחוסכת כסף. המערכת החכמה של ROG לניהול רישוי בנייה חוללה מהפכה בתאגידי מים וברשויות מקומיות. לאחרונה התפרסמו כתבות בשני מגזינים מקצועיים

קרא עוד »
תכנון מערכות ביוב
מידול מציאות רבודה

תכנון תשתיות ביוב

שימוש במערכת ממוחשבת לתכנון מערכת הביוב מצמצמת טעויות אנוש, ליקויים, עלויות ולוחות הזמנים של הפרויקט. תכנון מוצלח של תשתית הביוב חיוני להשגת תפקוד אפקטיבי של המערכת לאורך זמן, למתן מענה

קרא עוד »
מעקב סטטוס התרי בניה
מערכות BIM

מעקב סטטוס היתרי בנייה

ניהול ידני של תהליכי קבלת היתרי בנייה מהווה משימה מאתגרת ומותיר מקום לשגיאות ולחריגה ממסגרות זמנים. תוכנות ממוחשבות המיועדות לכך יפשטו את ההתמודדות עם הגופים הרגולטוריים ויקלו על מלאכת התיעוד

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.