מערכות BIM

תיאום מערכות וזיהוי התנגשויות

כך מפיקים את המקסימום מטכנולוגיית BIM

מידול האינפורמציה של המבנה, BIM, היא אחת משיטות התכנון האפקטיביות והחזקות ביותר. באמצעותה, בניית מודלים ועבודות התכנון השונות המתבצעות על-ידי החברות ההנדסיות המובילות, הופכות לחכמות יותר, איכותיות ומתקדמות ומתמיד. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי גם אם נשתמש בשיטות, בתוכנות, במערכות ובטכנולוגיה הנמצאת בחזית הקידמה, עדיין קיים הצורך בתיאום, סנכרון ועבודה נכונה. לכן, תיאום מערכות, זיהוי התנגשויות ואיתור התנגשויות הן מבין הדרכים המובילות להפיק מהשימוש ב- BIM את הטוב ביותר.

BIM על קצה המזלג

כחלק מתכנון ב – BIM ניתן להציג מבנים שונים, תשתיות רטובות, תשתיות חכמות ועוד, עם מידול תלת-מימדי מתקדם. האינפורמציה של המודל ותכונותיו, מאפיינים, עלויות ולוחות זמנים, ניתנים להצגה ואף מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה כולו. כמו כן, הולך וגובר השימוש ב – BIM לניהול, תחזוקה, איסוף נתונים ומידע לאורך הפרויקט ואף לאחר השלמתו.

אחת הפונקציות המתקדמות בשימוש עם טכנולוגיית BIM היא היכולת לזיהוי ואיתור התנגשויות. כידוע, על כל מודל עובדים מספר מתכננים וצוותים עם תחומי אחריות שונים, במקביל ובשיתוף פעולה. לגורמי התכנון השונים מערכות מתקדמות בהן נעשה שימוש, לוחות זמנים וסדרי עדיפויות משל עצמם, כך שבאופן טבעי, התנגשויות צפויות לקרות, אך עם BIM ניתן למנוע אותן ובזמן!

דוגמא לדשבורד ניהולי של התנגשויות ואי עמידה בתקן שפותח עבור לקוח

דשבורד ניהולי של התנגשויות ואי עמידה בתקן

תיאום מערכות – המפתח לעבודה נכונה

פרויקט שבחרנו לבצע בתכנון ב – BIM מאפשר לכל גורמי התכנון השונים לעבוד בשיתוף פעולה על מודלים, מבנים ותשתיות כאחד. בכל פרויקט מערכות רבות, שכאשר הן עובדות בתיאום מלא יעילותן מובטחת. לכן, תיאום מערכות הוא חלק חשוב ביותר מתהליך העבודה – ויש לבצעו במיומנות ובקפדנות.

תוכנת Revit לדוגמא, היא מבין הכלים המוכרים לתכנון ותיאום מערכות ב- BIM. מגוון אפשרויות לשיתופי פעילה מהירים כחלק מרצף העבודה, קיצור תהליכי תכנון, כמו גם כלים מתקדמים המסייעים לאיתור התנגשויות וזיהוי התנגשויות, הם מבין מאפייניה הבולטים של תוכנת Revit.

זיהוי התנגשויות, איתור התנגשויות ומה שביניהם

גם כשתיאום מערכות מתבצע בהצלחה, חוסר התאמה או התנגשויות שונות בהחלט צריך לקחת בחשבון. לרוב, התנגשויות אינן צפויות ואף יתגלו בשלבים מאוחרים יותר משלב התכנון. ללא זיהוי ואיתור התנגשויות המתבצע בזמן, מחיר ההתנגשויות עלול להיות יקר: עיכובים וזמן עבודה, משאבים שונים, הפסדים כלכליים וכו'.

החדשות הטובות הן שזיהוי התנגשויות ניתן לבצע על-ידי מערכת, המספקת התרעה על ההתנגשות הצפויה כמו גם ציון המיקום שלה. בעבודה נכונה עם BIM, ניתן לוודא שתהליכי הזיהוי והאיתור של ההתנגשויות חכמות יותר ותואמות באופן מלא לכל צורך. ניתן להגדיר את ההתנגשויות שיוצגו, את אופן הדיווח ואל מי הוא מועבר, לתת תיעדוף למערכות השונות ועוד. כך שבסופו של דבר, הטיפול בהתנגשויות יפיק את התועלת המקסימלית, יתבצע בזמן  וישרת את בעלי המבנים והתשתיות, מנהלי הפרויקטים והצוותים העובדים כאחד.

תיאום מערכות וזיהוי התנגשויות

לתיאום מערכות תקנים ואיתור התנגשויות, עבודה עם תוכנות מתקדמות (תוכנת Revit, לדוגמא) ועבודה בשיתוף פעולה פוטנציאל עצום. השילוב של אלה, כחלק מהעבודה באמצעות מודל BIM, מאפשרים תכנון מדויק יותר, עם יכולת להימנע מטעויות ואי-הבנות, עיכובים בלוחות הזמנים, כמו גם צמצום עלויות והוצאות שאינן צפויות והרשימה עוד ארוכה.

אוטומציה מלאה בבדיקת מודל ה – BIM

לסיכום, העולם מתקדם בצעדי ענק לעבר הטמעת טכנולוגיית BIM, ובכל מקום אנחנו קוראים על היתרונות של עבודה בשיטה זו. אבל, האם יש מספיק שיח על כמות העבודה השחורה שהשיטה יוצרת? לא סתם נולד מקצוע שנקראBIM Manager , או מנהל BIM – הרי יש צורך לתאם בין המתכננים השונים בצורה רציפה ולבדוק שכל אחד מהם עומד בתקן.

עמידה בתקנים היא קריטית להצלחת הפרויקט וקשה להפריז בכמות הזמן שייקח למנהל הפרויקט לבדוק את התקנים השונים. כשאנחנו מדברים על פרויקט מורכב, זה מובן מאליו שאת תהליך הבדיקה לא ניתן לבצע עם שימוש בכלים הסטנדרטיים, צריך כלי ניהולי שיכול להראות מבט מלמעלה על הפרויקט, שיגיד לנו בצורה מרוכזת האם אנחנו עומדים בתקנים, בעלויות ולוחות זמנים.

דוגמא לדשבורד ניהולי של תקציבים ועלויות שפותח עבור לקוח

דשבורד ניהולי של תקציבים ועלויות

ROG – אוטומציה מלאה בקלות

בחברת ROG פיתחנו אוטומציה מלאה לכל הקשור בבדיקות. אנחנו נפיק דוח מלא ב- FLOW אחד רציף, המצביע היכן חסר מידע, היכן קיימות טעויות גיאומטריות (התנגשויות, גובה ראש, אי עמידה בתקן וכו'), היכן אינך עומד בתקנים מקומיים או ארציים וללא כל מאמץ מצדכם. פעולה פשוטה בלבד היא כל מה שצריך: העלאת הקובץ ל- WEB או לתיקיה ייעודית כמו BIM 360. למעשה, אנחנו כאן לנצל את הכוח של טכנולוגיית BIM אך מבלי להשתעבד לעבודה השחורה!

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.