מערכות BIM

יישומי GIS ענן בתחום תשתיות המים

באמצעות דיגיטציה של פעולות שטח, איסוף וניהול נתוני תשתית בתחום המים, ניתן לשפר את הדיוק בעיבוד והצגת הנתונים ובכך לשפר את איכות ביצוע הפרויקט תוך חסכון זמן ומשאבים. כך למשל, תהליך הדיגיטציה כולל בתוכו מעבר מטפסי הנייר לסקרים בטלפונים ניידים המתבצע על ידי שימוש באפליקציות חכמות, דבר שבפני עצמו גורם לשלל יתרונות, כמו שיפור ברמת הדיוק בתהליך איסוף הנתונים ובמהירות השיתוף של המידע באמצעות העלייה המידית של הנתונים לענן.

חברות לניהול תשתיות המים עוסקות במתן פתרונות יעילים לשלל סוגיות אופייניות, תוך כדי הקפדה על ציות לדרישות רגולטוריות שמחמירות עם השנים. מהנדסים ועובדי התחזוקה בתחום תשתיות המים מחויבים למנוע אובדן המים כתוצאה משחיקת התשתיות שנבנו לפני זמן רב. על מנת לטפל בתיקון ושיפוץ של תשתיות מיושנות, צוות העובדים נדרשים לוודא כי הנתונים שיש בידיהם אכן מעודכנים ומדויקים.

כדי לבצע את עבודתם ביעילות, העובדים זקוקים לממשקי איסוף מידע אפקטיביים, קלים ונוחים לשימוש. אולם, ללא שימוש ביישומי GIS, משימה זאת כמעט בלתי אפשרית. החברות שעדיין משתמשות במערכות איסוף וניהול מידע מיושנות וטפסי נייר, סובלות לעיתים קרובות מהיעדר תכנון לוגיסטי ואסטרטגי, בירוקרטיה וטעויות בחישוב נתונים. לעומתם, חברות תשתיות אשר אימצו כבר את תהליכי הדיגיטציה והחלו להשתמש באפליקציות ענן, מדווחות על שיפור ניכר הן בתחומים ניהוליים ולוגיסטיים והן ברמה של הביצועים בשטח.

יישומי GIS ענן לתשתיות מים

תהליך דיגיטציה ושימוש באפליקציות GIS בתחום תשתיות המים

ראשית התהליך הינו הפסקת השימוש בטפסי נייר לאיסוף הנתונים בשטח ומעבר לטפסים דיגיטליים באמצעות אפליקציה ייעודית. תהליך זה מקל על העובדים שאינם צריכים עוד לסחוב אתם ניירת כבדה ולבצע רישום מסורבל. העובדים שאינם צריכים לבזבז זמן על הכתיבה בעט על גבי הנייר יכולים לרכז את רוב המאמצים לביצוע עבודתם.

אך, מעבר לעלייה בתפוקה וחסכון בזמן ובכוח אדם, החברה מרוויחה גם מכך שאינה צריכה עוד להשקיע בהפקת טפסים מנייר – אשר בימינו הפך למשאב יקר הן מבחינה כלכלית והן אקולוגית. כמו כן, מכיוון שקל ונוח יותר למלא טופס בטלפון נייד, העובדים עושים פחות טעויות, אינם מתבלבלים ומעבירים את המידע באמצעות אפליקציית מוקד באופן מדויק יותר.

יתרון משמעותי נוסף מדיגיטציה של הטפסים נובע מהעובדה כי המידע מהטפסים נשמר בענן באופן מידי ועל כך אינו יכול ללכת לאיבוד. חשוב לציין כי גיבוי הנתונים מהווה כיום אחד מהדרישות הרגולטוריות. בנוסף, המידע שהועלה לענן נגיד לכל המעורבים בפרויקט. למעשה, המהנדסים שאינם פועלים בשטח יכולים להיעזר בנתונים שהעלו צוותי העובדים בזמן אמת ולעשות בו שימוש לשלל צרכים מקצועיים. במקרים רבים, המידע נגיש גם לגורמים מוניציפאליים לצרכי ניהול ופיקוח.

מעבר לאיסוף מידע באופן דיגיטלי, פלטפורמת GIS מאפשרת שיפור באפקטיביות והדיוק בניהול ועיבוד נתונים לצורך הקמה, תחזוקה ותיקונים של תשתיות המים. באמצעות מסד נתונים של ממשקי GIS יכולים כל עובדי החברה המעורבים בפרויקט – ממהנדסים ועד למנהלי הצוותים ואנשי שיווק – לחלוק ולשתף מידע איכותי, עדכני ומדויק באופן נגיש, מהיר, קל ונוח.

שיתוף

אולי תתעניין גם ב...

שיתוף קבצים בבנייה
מערכות BIM

שיתוף קבצים בבנייה

תוכנה ייעודית לשיתוף קבצים מאפשרת לכל המעורבים בפרויקט לרכז תוכניות בנייה ומגוון קבצים רלוונטיים בפלטפורמה אחת, תוך הנגשת המידע, הגדלת השיתופיות בפרויקט, קיצור זמנים וחיסכון בעלויות. כל פרויקט בנייה סטנדרטי

קרא עוד »
ניהול תשתיות מים
מערכות BIM

ניהול תשתיות מים

ניהול אפקטיבי של תשתיות המים חיוני להבטחת תפקוד תקין, פיתוח בר קיימא וחוסן מערכות המים מול אתגרים של בלאי והשפעות סביבתיות. ניהול תשתיות מים הוא היבט מכריע בהבטחת אספקת מים

קרא עוד »
ניהול סיכונים בפרויקט בניה
מידול מציאות רבודה

ניהול סיכונים בפרויקט בנייה

תוכנה ייעודית לניהול גורמי סיכון בענף הבניה והתשתיות. מערכת מחשוב המאפשרת זיהוי מוקדם של המצבים המסכנים את הפרויקט או את הסביבה, בהיערכות הולמת אליהם, מזעור נזקים או נטרולם, הכל תוך

קרא עוד »

אנחנו שמחים שאתם מתעניינים במוצרים שלנו

לפרטים נוספים ולקבלת הצעה מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

קבלו הדגמה אישית אחד על אחד במועד הנוח לכם:

BIM 360

מוצר זה יכול לשדרג ולייעל את ההתנהלות שלכם בשלב הגשת התוכניות. כל מה שנדרש מכם בכדי להכיר את BIM 360 יותר מקרוב הוא לעשות כך.
השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.